Recensies klanten

Ik volg de avonturen van True-Blue Box al een tijdje, aanvankelijk via Marktplaats.
Die Abbe kan wel wat, was mijn indruk. Vandaar dat ik de ‘gok’ met de Box wel aandurfde, 7 dagen op proef hielp daarbij natuurlijk ook wel. De bas (hoor- en voelbaar) en de kanaalscheiding zijn sterke punten. De prijs/kwaliteit verhouding is een ander bijzonder sterk punt. De analoge ingangen zijn trouwens ook prima.
Mijn JBL Century Gold luidsprekers zijn nog steeds om bang van te worden. Helaas worden nog steeds wel plaatjes in de opnamestudio verprutst, dat probleem blijft volgens mij onoplosbaar. Bovengenoemde punten zijn geschikt om jullie Box aan te raden.
Groeten, Evert

De afgelopen maanden met veel plezier genoten van de upgrade van mijn installatie met de True Blue Box. Wat een enorme sprong voorwaarts ten opzicht van mijn klassieke Naim versterker! Door de True Blue Box klinken de Mission 753 speakers (van 25 jaar oud) weer fris en present. Wat met name opvalt is de plaatsing en detaillering van het geluid. Zeker in combinatie met Node 2i en een Tidal abonnement een reuzesprong voorwaarts in het digitale tijdperk. Een aanrader voor iedereen die zijn installatie wil upgraden naar het streaming tijdperk. Mijn versie van de True Blue Box met zwart front is ook nog eens een plaatje om naar te kijken.

Martien

Maart 2020. Vorig jaar op de Xfi liep ik een ruimte binnen waar een paar B&W’s uit de 800-serie stonden te spelen. Ik kon echter de versterker niet vinden of was dat het kleine boxje wat in het midden stond? Het bleek inderdaad dit boxje te zijn, de COBALT DA van True-Blue Box, nauwelijks 3 kilo zwaar, made in Holland. Deze klasse D versterker bleef me intrigeren en uiteindelijk besloot ik de COBALT DA op proef in huis te halen om deze te kunnen vergelijken met mijn conservatieve klasse A/B versterker, de Atoll 100. Contact opgenomen met Vintage Audio Repair en een paar weken later had ik hem geheel vrijblijvend in huis. De COBALT DA heb ik snel aangesloten op mijn, eveneens made in Holland, Millon Phantom S luidsprekers en de eerste ervaring opgedaan. Wat ik direct merkte was het analytische vermogen van de versterker. Je ervaart een ruimer stereo geluidsbeeld, waardoor je meer ín dan vóór de muziek zit. Vervolgens ben ik specifieke nummers gaan luisteren en gaan vergelijken met de Atoll 100. Waar de Atoll de diepe elektronische bassen van To Care Like You van James Blake vaak laat gonzen doet de COBALT DA dit duidelijk beter met meer punch. Door het sterke analytische karakter van de COBALT DA komen ingewikkelde muziekstukken als Level Five van King Crimson met meer detail uit de luidsprekers. Toen nog even de superaudio opname van de cd Touch van Yello afgespeeld. Het nummer Till Tomorrow hoorde ik echt heel anders dan met de Atoll. De cd Older van George Michael met zijn vele geluiden/instrumenten moest er ook aan geloven: ook hier veel meer details zonder dat het vermoeiend wordt. Uiteraard moest ook de MM phono uitgang getest worden met mijn Nagaoka MP-200 element. Wat voor de cd geldt, geldt ook voor het vinyl: strakker, meer details, mooier stereo beeld. Muziekbeleving is een persoonlijke, emotionele ervaring. Met de COBALT DA is mijn beleving er zeker mooier op geworden. En ik denk dat het heel moeilijk zal zijn om een beter product te kunnen vinden dan de COBALT DA die gewoon een hele goede kwaliteit biedt voor zijn prijs. Geheel gratis krijg je van Vintage Audio Repair de klantvriendelijke en prima service van Esther en Abbe!

Ivo de Bruijn

Een hifi goeroe leerde mij ooit: ” Geloof alleen je eigen oren”. Als eeuwige Quad fan heb ik mijn trouwe 22/II buizenset met groot vertrouwen in een shoot -out met de Cobalt mee laten doen. En hoewel het voelde als een soort overspel of verraad, ik moest toegeven dat de klasse D versterker de buizen heeft ingehaald. Niet alleen anders, maar veel verfijnder en met een groot gemak komt de muziek naar mij toe. Ik werd erdoor geraakt. En dat is wat ik zoek in een versterker. Dus geloof uw eigen oren en ga luisteren. Het is er ook nog eens heel gezellig en de passie en de deskundigheid is alom aanwezig.

Gerard Mooij

Sinds drie maanden ben ik in het bezit van de tbb cobalt da versterker en ben er zeer tevreden over. Allereerst het formaat en de eenvoudige bediening. Het is een compacte alles in-een versterker. Eigenlijk is het een power dac met een klasse D als eindversterking. Er zijn 5 ingangen waarvan 3 digitaal, 1 analoge en 1 phono ingang. ( daar kom ik later op terug) Allereerst de geluidskwaliteit van de digitale ingangen, deze zijn door de speciale chip van Axign en de loop die hier in verwerkt zit, is de geluidskwaliteit fenomenaal analoog, zonder digitale randjes. Het geluids en stereobeeld is ruimtelijk, breed en diep met zeer veel detail, het geeft een driedemsionale weergave met een zeer gecontroleerd en een strak laag, dit geldt trouwens voor alle lagen in de muziek. Stemmen en instrumenten staan op de juiste plaats afgebeeld en worden absoluut niet versmeerd bij hoog volume. Het geluidsbeeld staat achter, voor en naast de luidsprekers.
Dit geldt ook voor de analoge ingang. De phono trap is van een zeer hoge kwaliteit en bedoeld voor elementen met een hoge uitgangsspanning.
Als u gebruik maakt van een low output element zijn er een paar dingen waar men op moet letten. Elementen met een output van 0,3 mv tot en met 0,5 mv dient men gebruik te maken van een step up trafo met een verhouding 1 : 10, dit i.v.m. de 10 mv ingangsspannig van de versterker, voor elementen van o.25 mv en lager kan een step up trafo gebruikt worden van 1:20 de weergave van lp is indrukwekkend je bent echt betrokken bij de muziek .Dit is een product met zeer veel kwaliteit voor weinig geld voor meer informatie en technische vragen verwijs ik u naar de website of neem contact op met Esther Engelen of Abbe de Groot.

Rene Nooyer